Основи здоров'я

                                                   

                               З 07 по 11 лютого  2022 року                     

       5 клас. Тема. Вплив поведінки на здоров'я людини

        Людина - це не тільки біологічна істота, а й соціальна. Людина впродовж усього життя оточена великою кількістю людей, з якими постійно спілкується, обмінюється інформацією, своїми думками, враженнями, емоціями.



            Основним інструментом передачі та обміну інформацією під час спілкування являється мова.

    Спілкування за допомогою слів називається вербальним.







     Спілкування без слів, але за допомогою міміки, жестів, знаків, положенням тіла називається невербальним.






      Наше спілкування впливає на наше здоров'я і на здоров'я оточуючих, на навчання, розвиток інтелекту, поведінки.

    Від того, яка у нас поведінка під час спілкування залежать наші відносини з оточуючими людьми.

                            Існують три види поведінки:

- агресивна;




- пасивна;



- упевнена.



 Кожна із них має свої переваги та недоліки.

    Які ознаки поведінки, характерні риси має кожен вид поведінки, які поради можна використати, щоб змінити свою поведінку на краще, ви дізнаєтеся, опрацював  § 17, в робочих зошитах накреслити та заповнити таблицю за наданим зразком, зробити висновок своєї роботи - як саме ти поводишся найчастіше, який у тебе вид поведінки , і яка поведінка буде сприяти здоров'ю людини.

Вид поведінки

Ознаки поведінки

Характерні риси

Поради, як змінити поведінку

Агресивна

 

 

 

 

Пасивна

 

 

 

 

Упевнена

 

 

 

 


                                                #  

6 клас. Тема. Види стосунків

   Життя людини проходить у спілкуванні з різними групами людей. Спочатку - це тільки

 родина. 

    


Потім - група в дитячому садочку, 





шкільний клас, 



робочий колектив, 

компанія друзів.




            Добре, коли в кожній групі людей є розуміння, повага, спільна радість за успіхи, 

 співпереживання при будь-яких невдачах. Такі стосунки між людьми сприяють здоров'ю.



 Проте  іноді виникають і непорозуміння.  Надмірний контроль дорослих, або, навпаки,

 недостатня увага дорослих  до дітей. Підлітки, в таких  випадках можуть надто різко

 реагувати на такі життєві ситуації.

     Покращити стосунки  між людьми допоможуть: 



                    доброзичливе спілкування, уміння слухати і чути один одного, 


                                                взаємна допомога в домашніх справах,



                                          щирий інтерес до справ близьких, 

                        


спокійне висловлювання і сприймання порад допоможуть долати труднощі повсякденного

 життя.

     Для підлітків важливе значення має  товаришування та дружба  серед

 однолітків.





    Що таке дружба, хто такий справжній друг , і які є  правила дружби  ви

 дізнаєтеся,   опрацював §  18 вашого підручника. 


                                                             

                  

    9 клас. Тема. Характер і цінності людини. Риси характеру. Чинники, від 

                        яких залежить характер людини.

    Спілкуючись з людьми, ми намагаємось дати їй характеристику: яка вона, які риси  притаманні саме цій людині ( позитивні, негативні).

    Характер - один із психологічних особливостей людини. В перекладі із грецької мови "характер" означає " відбиток", " печатка".



     Характер людини виявляється в її ставленні до себе, до інших, до праці, речей.

     Наприклад, - скромний, сором'язливий, самокритичний ( ставлення до себе);

                            - брутальний, ввічливий, нахабний... ( ставлення до інших);

                            - пунктуальний, відповідальний, безвідповідальний ( ставлення

                                до роботи);

                            - акуратний, ощадливий, неохайний...( ставлення до речей).

    






  Від чого залежить характер людини ?

     - спадкові чинники ( вроджені якості);

  


    - сімейне виховання;



    - вплив оточення;



    - самовиховання

   



       Характер - це дзеркало душі, духовних цінностей і життєвого досвіду.



        Саме життєві цінності впливають на те, що ми думаємо, відчуваємо, являються компасом у нашому житті.

        



        Основою формування характеру являються  моральні цінності, які виробило людство протягом своєї історії. Більша частина загальновизнаних морально-етичних цінностей прописані в світовій релігії.

        

         Було також, доведено, що люди, які дотримуються саме цих загальнолюдських цінностей мають вищу якість життя по різним показникам.


 


 І, навпаки, ігнорування вищих цінностей пов'язане з багатьма проблемами в житті людини ( стрес, дипресія, вживання психоактивних речовин, руйнування стосунків, страх перед майбутнім).

    




  Висновок: формуйте свій характер на основі загальнолюдських морально-етичних життєвих цінностей.

 Домашнє завдання:  опрацювати   § 17, письмово - в зошиті записати         5 своїх власних життєвих цінностей у порядку пріоритетності, і пояснити, чому саме такі, а не інші ( " чому?")

                                                        #

 8 клас. Тема. Вплив тютюну, алкоголю та наркотиків на 

                        розвиток репродуктивної системи підлітків

     В підлітковому періоді у дитини відбуваються значні зміни в організмі.  Система організму підлітка готується до виконання основної функції людини - створення сім'ї та  народження дітей . Саме в цей період життя вживання психоактивних речовин        ( тютюн, алкоголь, наркотики ) негативно впливає на репродуктивну систему організму , а саме:

                     для хлопців:

 - порушується баланс чоловічих та жіночих гормонів в організмі;

- гальмується ріст;

- уповільнюється розвиток статевих залоз;

- слабшають м'язи, розподіл жирових клітин відбувається за жіночим типом;

                для дівчат:

- знижується рівень жіночих статевих гормонів, збільшується рівень чоловічого гормону;

- порушуються функції незрілих органів репродуктивної системи, уповільнюється розвиток статевих залоз;

- знижується здатність до зачаття;

- виникає ризик народження дітей з фізичними та інтелектуальними вадами.

     Щоб убезпечити своє здоров'я, слід навчитися відмовлятися від небезпечних пропозицій щодо вживання будь-яких психоактивних речовин,

    



 вміти протидіяти тиску компаній, де вживання таких речовин являється нормою,

    






 удосконалювати навички ефективної відмови.



 ВИСНОВОК:  щоб убезпечити своє власне здоров'я, слід уміти протидіяти тиску і відмовлятися від пропозицій вжити психоактивні речовини.

   Обирайте здоровий спосіб життя !

    



Домашнє завдання: 

опрацювати § 17,  розглянути малюнки щодо дій підлітків у наведених ситуаціях. Обгрунтувати їх.

                                                        #


 7 клас. Тема. Стрес, види стресу. Хронічний стрес і здоров'я

        Навчання у школі, заняття спортом, участь у змаганнях, олімпіадах, спілкування з

 друзями, допомога батькам - так насичене наше життя, яке інколи порушує у нас

 психологічну рвновагу і призводить до виникнення СТРЕСІВ.

        Що ж таке стрес ? 

   СТРЕС - це реакція організму людини на будь-які зміни внутрішнього або зовнішнього

 середовища, яка стимулює захисні сили організму.

    



        



     Без емоційних переживань, несподіваних подій  наше життя стає нудним і не цікавим.

" БЕЗ СТРЕСУ ЖИТТЯ ВМИРАЄ", говорив  Ганс Сельє, засновник теорії стресу ( 1936 р.)

        Розрізняють два види стресу:

- еустрес - помірне емоційне напруження, його ще називають корисним стресом. Такий

                    стрес потрібен  людині. Він мобілізує  та підвищує захисні сили організму.

                    ( хвилювання перед іспитами, змаганнями, виступами, перед контрольною 

                    роботою,  тощо);

    



- дистрес -  перенапруження, виснаження; являється шкідливим для організму та 

                    здоров'я людини, руйнує механізми адаптації до подразників внутрішнього  та

                    зовнішнього середовища, ослаблює захисні сили організму

                    ( надмірне хвилювання перед відповідальними іспитами, змаганнями, тощо).






             Реакція людей на стрес буває різна: у схожих ситуаціях одна людина відчуває

 тривогу, інша - паніку.


                             Але є певні симптоми стресу:

- збудження, дратівливість;

- прискорене серцебиття;

- утруднене дихання;

- відчуття страху;

- спітнілі долоні , та інші.

   Для того, щоб стресовий стан не переріс у хронічний стрес треба навчитися опановувати 

  його.



" Якщо не можеш вплинути на обставини, то зміни ставлення до них ", - говорить народна мудрість.



ВИСНОВОК:          навчіться розпізнавати симптоми стресу,  правильно оцінюйте

 події  навколишнього середовища, щоб зберегти своє здоров'я, вчіться керувати своїми

 емоціями і долати стреси.






 Домашнє завдання:   опрацювати § 18,  дайте  відповіді на  питання в кінці параграфа;

 назвіть види стресу, які зображені на фотоілюстраціях ( стор. 74).

                                                            #




                                З 05 по 07 травня   

    5 клас. Тема. Практична робота. Правила поведінки в небезпечних ситуаціях   

            В робочих зошитах накреслити таблицю та заповнити її   :

      

          

Небезпечні ситуації

 

 Причини виникнення

Твої послідовні дії

Пожежа в будинку

 

 

 

 

Виток газу

 

 

 

Людина опинилася під завалами будинку


 

 

Людина у  ліфті, який вийшов з ладу

 

 

 

Людина заблукала у лісі

 

 

 

Спілкування з незнайомими людьми

 

 

 

 Для виконання практичної роботи використовуйте свої знання та матеріали підручника § 22 - 24.

                                                    #

    6 клас. Тема. Поведінка в екстремальних ситуаціях

        Ми живемо в складному світі, де кожен день, на жаль, виникають різні небезпечні ситуації. Кожна людина, щоб залишатися у безпеці , повинна дотримуватися принципів безпечної життєдіяльності, які допоможуть мінімізувати потрапляння в небезпечні та екстремальні ситуації.

        ПРИНЦИПИ БЕЗПЕЧНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ:

- передбачати небезпеку;

- уникати небезпечних ситуацій;

- вміти діяти, якщо не вдалося уникнути екстремальної небезпечної ситуації.

        В які служби захисту населення необхідно звертатися по допомогу; як викликати працівників рятувальних служб; як надавати першу домедичну допомогу в разі:

 - ураження електричним струмом;



 - потрапляння хімічних речовин на шкіру;





 - при отруєнні різними хімічними речовинами, у тому числі медикаментами,



ви дізнаєтеся, опрацював  §  30 підручника. 

 Зверніть увагу на послідовність дій при наданні допомоги.

                                                        #


                                                          З   26 по 30 квітня 

 7 клас. Тема. Профілактика соціальних захворювань 

        У другій половині 20 століття основну небезпеку для здоров'я людини становили неінфекційні  захворювання, а саме:

- хвороби серцево-судинної системи;

- онкологічні захворювання;

- цукровий діабет;

- ожиріння.

            


            Хвороби серцево-судинної системи. 

 Причини виникнення: спадковість, тривалі стреси, незбалансоване харчування, шкідливі звички, травми, запальні процеси тощо.

Профілактика:  здорове збалансоване харчування, рухова активність, відмова від шкідливих звичок, позитивні емоції.

            Онкологічні захворювання. 

         Причини  виникнення: спадковість, активне і пасивне паління, надмірне вживання алкоголю, забруднення навколишнього середовища, хронічні стреси, тривале перебування під ультрафіолетовими проміннями,  тривалий вплив на організм різних небезпечних токсичних речовин.

        Профілактика: здорове збалансоване харчування, рухова активність, відсутність  надлишкової ваги, позитивні емоції, проживання в екологічно чистій місцевості, регулярні медичні обстеження.

                    Ожиріння.

 Причини виникнення: малорухомий спосіб життя, незбалансоване нераціональне харчування, спадковість тощо.

          Профілактика: активна рухова діяльність, збалансоване здорове харчування, відмова від висококалорійної їжі.

        


            Домашнє завдання:  опрацювати § 25,26.

                                                    ⋕

        8 клас. Тема. Протидія торгівлі людьми 

       В країнах, де складна економічна ситуація, високий рівень безробіття процвітають різні види злочинів.

       Торгівля людьми - одна з найактуальніших соціальних проблем сучасного світу.

  У пошуках кращого життя, отримання роботи та більш-менш вигідної оплати праці людина може стати жертвою торговців " живим товаром".  Купівля та продаж людей для примусової праці або сексуальної експлуатації - злочин, який карається законом. Той, хто вербує, викрадає, перевозить, передає, приховує примусово людей з метою експлуатації - злочинець. Він порушує права людини. Щороку тисячі чоловіків, жінок та дітей в усьому світі стають жертвами торгівлі людьми на батьківщині або після виїзду за кордон.





                    З найпоширенішими міфами та фактами про торгівлю людьми; з правилами безпечної поведінки щодо протидії можливій небезпеці при пошуках роботи чи навчання за кордоном, ви можете дізнатися, опрацював § 28 підручника.

     Зверніть увагу на пояснення дитячої безпритульності і бездоглядності.

                                                                        ⋕

        9 клас. Тема. Міжнародне екологічне право.

                    Екологічне законодавство України

   З того часу, як людство досягло успіхів у науково-технічній революції, це саме людство перетворилося у найбільшу геологічну силу, що загрожує порушенням природних балансів, вичерпанням природних ресурсів, руйнуванням екосистеми. Світова спільнота, усвідомивши глобальні небезпеки, робить перші кроки на шляху збереження довкілля.




        Стокгольмська конференція ( 1972р.), конференція в Ріо-де-Жанейро ( 1992 р.), конференція в Йоганнесбурзі ( 2002 р.) визнали глобальну екологічну кризу. Висновки, які були зроблені підтвердили, що цю глобальну проблему неможливо розв'язати за допомогою локальних екологічних проектів.





                    Щоб досягти сталого розвитку  треба об'єднати зусилля всіх народів для досягнення динамічної рівноваги між виробництвом та споживанням, екологією та економікою, розвитком і заощадженням.

           Що передбачає Кіотський протокол 1997 року, що означає проект Хартії Землі і чому вона не була прийнята; які закони і кодекси були ухвалені в Україні щодо екології та її збереженні, ви дізнаєтеся, опрацював § 30 підручника.

     Зверніть увагу на принцип " Мисли глобально, дій локально".

                                                                    ⋕

   5 клас. Тема. Відпочинок на природі. Правила поведінки на воді

        Літні канікули - це чудова та довгоочікувана пора. Найбільш корисний відпочинок влітку - відпочинок на березі моря, річки, озера. Але, відпочиваючи на березі водоймищ, завжди треба пам'ятати про небезпеку, яка може підстерігати нас. Вода помилок не вибачає. Недотримання певних правил поведінки на воді може привести до непоправимого лиха.

            Передусім, слід пам'ятати, що першою умовою безпечного відпочинку на воді є вміння плавати.

            Стрімкі течії, вихори, хвилі, холодні джерела, водяні рослини, мулисте дно, слизьке каміння - це небезпечні місця для купаючих. А найкраще місце - це обладнаний пляж.







   Якими правилами безпечної поведінки під час купання треба користуватися, що забороняється  робити під час купання у морі; що таке судома та як надати допомогу потерпілому під час сонячного та теплового удару, ви дізнаєтеся, опрацював § 29 підручника. 

 Зверніть увагу на перелік правил безпечної поведінки на воді та на тестові завдання в кінці параграфа.

                                                            #


        6 клас.  Тема. Безпека руху велосипедиста

        Велосипед - один із найпопулярніших видів транспорту. Велосипедні прогулянки - приємний і корисний для здоров'я вид дозвілля. Їзда на велосипеді сприяє зміцненню фізичного  здоров'я, розвиває увагу, швидкість реакції, і такі прогулянки не завдають шкоди навколишньому середовищу.



      Дл поїздок на велосипеді одяг має бути зручним та яскравого кольору ( для привернення уваги водіїв інших транспортних засобів щодо  безпеки).






   Якими правилами дорожнього руху треба користуватися велосипедистам; які існують  правила маневрів на велосипеді; якими правилами перевезення вантажів та пасажирів повинен користуватися велосипедист, ви дізнаєтеся, опрацював § 29 підручника.

                                                                       #

                                             з 19 по 23 квітня

          6 клас. Тема. Проживання у промисловій зоні

        У зв'язку зі стрімким розвитком науки і техніки людина створює навколо себе багато підприємств, промислових комплексів, які  забезпечують всім необхідним для життєдіяльності людини: побутовими пристроями, продуктами харчування , та іншим. І дуже часто на таких підприємствах використовують хімічні, радіаційні речовини, які необхідні у виробництві ( аміак - для охолодження продукції харчової промисловості, хлор - для обеззараження сточних вод  тощо). Інколи, при порушенні правил користування, зберігання таких небезпечних речовин може виникнути надзвичайна ситуація техногенного характеру, тобто техногенна аварія.

                    За наслідками аварій промислові об'екти поділяються на групи:

- радіаційно небезпечні ( АЕС);

- пожежо вибухонебезпечні ( підприємства газової, нафтопереробної, металургійної, хімічної                                                    промисловостей);

- хімічно небезпечні ( хімічні заводи, склади хімічних речовин);

- гідротехнічні споруди ( ГЕС, захисні греблі).

                       Як діяти в разі аварії на таких підприємствах ?





        Які послідовні дії повинні бути у разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, ви дізнаєтеся, опрацював § 28. 

     Зверніть увагу на безпечні правила особистої гігієни в даних випадках; на алгоритм послідовних дій при попереджувальних сигналах та при оголошенні евакуації.

                                       Бажаю всім успіхів !

                                            #



            9 клас. Тема. Глобальні загрози, породжені діяльністю                                      людини

У зв'язку з інтенсивним розвитком науко-технічного прогресу людство забезпечило собі високий рівень комфорту. Разом з тим, породило й нові глобальні загрози.

     Масштаби цих загроз постійно зростають.  З чим пов'язані ці загрози?

 - збільшення кількості населення на Землі;

- виснаження природних запасів;

- порушення балансу в біосфері;

- накопичення арсеналів зброї масового ураження.

    





  Ці всі причини несуть реальну загрозу людству. Єдина можливість зберегти життя на Землі - навчитися впливати на причини цих загроз, а не тільки боротися з наслідками.

     Які наслідки демографічного вибуху; в чому полягає загроза ядерного конфлікту; що несе в собі порушення балансу в біосфері, ви можете дізнатися, опрацював § 29.

     Зверніть увагу на цікавий, але трагічний факт екологічної катастрофи Аральського моря в Середній Азії, який саме пов'язаний з безвідповідальною діяльністю людини.

                                                          Бажаю успіхів !

                                                ⋕

                         5 клас. Тема. Стихійні лиха

      Наука і техніка за роки існування цивілізації пішли дуже далеко, але людство досі не може протистояти стихійним лихам.

     Стихійні лиха - це надзвичайні ситуації природного походження: землетрус, повені, снігові намети та лавини, зсуви грунту, лісові пожежі тощо.





     Як поводитися під час землетрусу; як треба діяти при повенях та селях; які дії повинні бути при буревіях, ви можете дізнатися, опрацював § 28 вашого підручника. 

 


Зверніть увагу на послідовні дії  при виникненні різних стихійних лих.

                                                Бажаю всім успіхів !

                                                 ⋕

                  7 клас. Тема. Хвороби цивілізації 

    " Мабуть, первісна людина могла хворіти на різні хвороби, але в неї, напевно, не було ожиріння. Як ви думаєте, чому?"

      У далекі часи, на зорі розвитку людства, люди потерпали від природних стихійних лих, від хижих звірів, інфекційних хвороб. Зараз люди живуть комфортніше - це все пов'язано із розвитком науково-технічного прогресу.

     Але, разом із благами цивілізації, НТП приніс людям багато небезпек і хвороб.  І такі хвороби стали називати хворобами цивілізації.

Хвороби цивілізації - це такі захворювання, які виникли в результаті негативного впливу промислової та науково-технічної революції на довкілля та саму людину( ожиріння, серцево-судинні захворювання, алергія, онкологія, цікровий діабет тощо).

  


 

                        Причини виникнення хвороб цивілізації:

1- малорухомий спосіб життя

2- незбалансоване харчування

3- нервові стреси

4- забруднення довкілля

5- вживання тютюну, алкоголю, наркотиків  та інш.

     Суттєву роль у виникненні хвороб цивілізації відіграє  реклама.

  


   Як впливає комерційна реклама на здоров'я людини; як розрізними  позитивний і негативний вплив реклами; як протидіяти негативному впливу реклами, ви дізнаєтеся, опрацював § 25 підручника.

 Зверніть увагу на завдання в кінці параграфа.

                                        Бажаю успіхів !

                                                            ⋕

       8 клас. Тема. Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту. 

       Вміння жити в соціумі, виходити із конфліктних та інших небезпечних ситуацій допоможуть людині бути в соціальній безпеці.

      Кожна людина має право захистити себе , свої права, майно, життя і права інших людей. Узаконений захист майна, здоров'я і життя від суспільно небезпечних  посягань , але не перевищуючи меж допустимої самооборони називається допустима необхідна самооборона.




    Перевищення меж допустимої самооборони - це умисне заподіяння нападнику тяжкої шкоди, що явно не відповідає самообороні.

     Що можна застосовувати під час самозахисту; як треба діяти у разі нападу ви дізнаєтеся, опрацював §  27 підручника. 

Зверніть увагу  на ситуаційні завдання.  

                                    Бажаю успіхів !

                                        ⋕                     


                                    З 12 по 16  квітня

      6 клас.  Тема. Правила поведінки під час пожежі  

   Пожежа - це неконтрольований процес горіння, в результаті якого можуть бути травмовані або загиблі люди,знищене або ушкоджене майно та інші матеріальні цінності.

     При виникненні пожежі дуже важливо чітко, швидко, розумно та правильно діяти.

                                  Правила поведінки при пожежі  в оселях.

                          Правила поведінки при виділенні чадного газу:

            - якщо відчули запах диму ,треба захистити органи дихання від потрапляння його в                          організм  - закрити рот, ніс тканиною, бажано вологою;

            - опуститися якомога нижче до підлоги та повзком вибиратися із задимленого                                  приміщення.

                                    


                                        Дії в разі загоряння одягу:

                - - не бігти, зупинитися, спробувати швидко зняти одяг;

                - якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити                              полум'я,   закриваючи очі та обличчя руками.

            





                 Як діяти під час пожежі; як надавати допомогу постраждалим; як загасити невеликі пожежі та які засоби пожежогасіння використовувати, ви дізнаєтеся, опрацював § 27 підручника.

 Зверніть увагу на алгоритм послідовних дій при пожежі.


 7 клас.  Тема. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних  компаній.  Способи протидії негативного соціального впливу.

         Людина - це не тільки біологічна, а й соціальна істота. Ми живемо серед людей, які постійно нас оточують, з якими ми спілкуємося. І саме, наше оточення впливає на формування наших навичок та звичок. Це - родина, однолітки, друзі. Цей вплив може бути позитивним і негативним.

            


                    

     Кожна людина повинна навчитися розрізняти ознаки дружніх та небезпечних компаній.

                            


   Як на твоє здоров'я та життя впливає родина, друзі, однолітки; як навчитися розрізняти позитивні та негативні ознаки компаній; як уникати небезпечних компаній і навчитися протидіяти негативному впливу однолітків,

 ти дізнаєшся, опрацював § 24 підручника.

Зверніть увагу на таблиці та завдання.


                      9 клас.  Тема. Заходи безпеки. Взаємозв'язок особистої, національної і глобальної безпеки.

         Безпека - це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства і держави.

         Безпека являється базовою потребою людини, що передбачає забезпечення захисту фундаментальних прав і свобод, що становлять основу життя людини.



            Безпека буває:

- індивідуальна ( особиста);

- колективна ( національна);

- глобальна.

                    

                    

      Що ми відносимо до сфер національної безпеки; які існують загрози нацональної безпеки України; які принципи забезпечують національну безпеку нашої країни, 

 ви дізнаєтеся, опрацював § 28 підручника.

 Зверніть увагу на схеми та таблиці.


           5 клас. Тема. Безпечне довкілля. Забруднення навколишнього середовища.

     Частину природи, що нас оточує, з якою людина тісно зв'язана та взаємодіє називається довкілля або навколишнє середовище.

     Природа забезпечує життя людини всім необхідним - сонячним теплом, водою, чистим повітрям, їжею та багато іншим.

 Людина, в свою чергу, прагнучи удосконалити та покращити своє життя, почала змінювати навколишнє середовище. І ці зміни виявилися не тільки корисними.

            


     Внаслідок своєї безвідповідальної діяльності людина погіршила стан природи, порушила рівновагу, що існує в природному середовищі. Цим самим людина наносить шкоду не тільки природі, а й собі.

  Що таке довкілля і як воно впливає на життя людини; як людина впливає на довкілля; якими правилами співжиття на Землі ми повинні користуватися, ви дізнаєтеся, опрацював §  27 підручника.

 

        

                                        

                                  З 25 по 29 січня    

                 6 клас. Тема. Стилі спілкування.

          Ви вже знаєте, що таке спілкування, якими способами люди спілкуються між собою і розуміють один одного.

         Для того, щоб відносини між людьми були позитивними і приємними, треба використовувати в своєму житті правила ввічливого спілкування. В основі цих правил лежить Золоте правило життя : "Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилисися до тебе". Намагайся вислуховувати свого співрозмовника, не перебиваючи його,  проявляй інтерес до нього, під час розмови дивись співрозмовнику в очі. 



Намагайся в людині побачити добро, внутрішню красу, розум.

    Пам'ятай, що негативні емоції, агресія, неповага  до інших людей, приниження честі та гідності іншої людини отруюють організм, ослаблюють здоров'я.




    Роби тільки добро кожному, не вимагаючи за це винагороди.



     Для кожної людини характерна певна поведінка при спілкуванні.



                      Які є стилі спілкування, яке значення джля здоров'я людини має впевнена поведінка, яких порад варто додержуватися щоб набувати навичок упевненої поведінки, ви дізнаєтеся, опрацював   § 17 підручника.
       Додатково: у своїх робочих зошитах поясніть, як ви розумієте вислів: " Краще визнати власні помилки, ніж викрити чужі".

                                    Бажаю всім успіхів та здоров'я!
                
                                                                             #
                                        

                     5 клас. Тема. Ефективне спілкування.

            Проблемне запитання: " Поясніть, як ви розумієте вислів: "Скількома мовами ти володієш, стільки разів ти - людина!"

        Людина - це не тільки біологічна істота, а й соціальна. Людина не може себе уявляти за межами людського суспільства.  Ось, що з цього приводу, сказав один німецький критик:             " Багато без чого може прожити людина, тільки не без людини".



        Кожен із нас, починаючи з першого дня народження   оточений великою кількістю людей       ( батьки, друзі, вчителі тощо ), спілкуємося з ними, працюємо, граємо, вчимося. Це важлива життєва потреба кожної людини в будь-якому віці. Ми розуміємо один одного за допомогою слів і без них.






 Спілкування - це встановлення різних контактів і зв'язків між людьми в процесі спільної діяльності.

  Є два способи  спілкування :

    
        
   
                        
Для позитивного настрою у відношеннях між людьми треба використовувати правила ввічливого спілкування.  Кожен із нас повинен завжди пам'ятати і використовувати у своєму житті Золоте правило:" Ставься до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе". Намагайся в людині побачити добро, розум, внутрішню красу. Пам'ятай,  що негативні емоції, злоба, агресія, неповага до інших людей отруюють організм, ослаблюють імунітет, а значить і  здоров'я. Роби тільки добро кожному, не вимагаючи за це винагороди і подяки.

Що таке вербальне і невербальне спілкування, що означає культура спілкування, які є види поведінки серед людей, ви дізнаєтеся, опрацював  §   17 підручника.
Додатково: розгляньте таблицю 5 на сторінці 102 підручника і визначте, яка саме поведінка характерна для вас. Зверніть увагу на рекомендації щодо зміни поведінки на краще ( колонка 4 даної таблиці).

Бажаю всім міцного здоро'вя та успіхів !


  #

                            


                   9  клас. Тема. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру

             Розглянемо життєву проблемну ситуацію: " Григорій не займається спортом, не робить зарядку, сидить допізна біля телевізора або за  комп'ютером, рідко бере в руки підручник, книгу. Але коли його запитали, чи дбає він про своє здоров'я, то він відповів, що так, дбає. Як ви думаєте, у чому виражається і як проявляється реальна турбота про своє власне здоров'я?"

       Будь-яка людина має індивідуальну культуру. Саме культура формує й спрямовує нашу діяльність, мислення й почуття, наші інтереси, оцінки й моральні норми. Саме наша особиста культура формує наші життєві цінності. Про життєві цінності людей  можна судити за їхніми вчинками   та поведінкою в цілому.





        Однією із психологічних особливостей людини являється її характер. Характер людини виявляється в її ставленні до себе, до інших людей, праці, речей. Люди самі обирають, як їм жити.



      Кожна людина має добрі та погані риси характеру. Щоб визначити свій характер треба навчитися критично ставитися, по-перше, до себе, вміти подивитися на себе зі сторони.

  


     Характер є дзеркалом душі людини, відображенням світогляду, життєвих цінностей. Цінності впливають на те, що ми думаємо і відчуваємо, є компасом нашого життя.



      Які риси характеру є добрими для людей різних культур і народів; які життєві цінності найбільше впливають на наш характер і на якість життя; які моральні цінності являються загальнолюдськими, ви дізнаєтеся, опрацював   §   17.

      Додатково: запишіть у робочий зошит ваші перші 5 життєвих цінностей і обгрунтуйте свій вибір ( чому саме вони?).     

                                            БАЖАЮ ВСІМ УСПІХІВ  ТА ЗДОРОВ'Я! 

                                                                        

                                                                         #


                                    7 клас.  Тема. Умiння вчитися.

Проблемна життєва ситуацiя: « На уроцi бiологiї Мишко , вiдповiдаючи на запитання « У чому полягають особливостi рослин ?», сказав, що вони зеленi, й замовк. Вiдповiдь його однокласника Кирила була такою: « Усi особливостi рослин пов’ язанi зi способами  їхнього живлення. Вони живляться за допомогою фотосинтезу. Їм притаманне також мiнеральне живлення». Що ви думаєте про iнтелектуальнi здiбностi цих однокласникiв?»

     Кожна людина має певнi интелектуальнi здiбностi, i цi здiбностi вона здатна розвивати. Що ж таке iнтелект ? Iнтелектце здатнiсть людини думати, мислити, сприймати iнформацiю з навколишнього свiту, ефективно її опрацьовувати i вiдповiдно  реагувати на те, що вiдбувається.

    



   Для розвитку iнтелекту  необхiднi пам’ ять та увага. Якщо пiдлiток робить уроки, уважно слухає вчителя на уроцi, запам ятовує навчальний матерiал, вiдповідає на питання, то вiн тренує свою увагу, пам’ ять та iнтелект.

   Пам’ ять треба тренувати за допомогою вивчення текстiв, вiршiв напам’ ять, вiдгадування ребусiв, загадок, кросcвордiв.

               


  Наша пам ‘ять зберiгає нашi знання, без яких неможливо добре вчитися, досягти успiху в життi.

  Для успiшного сприйняття iнформацiї на уроцi розвивайте навички активного слухання, кoристуйтеся формулою: ТРИ «З» - зосередитися – зрозумiти –               запам’ ятати.

Для успiшного виконання домашнього завдання навчiться ефективно читати. Для цього вам знадобиться формула: ПЗ три «П» - переглянь – запитай – прочитай – перекажи – повтори.

     Розвивайте навички активного слухання, користуйтеся методом ефективного читання, розвивайте свої интелектуальні навички!

    Домашне завдання : опрацювати   §   15, виконати вправи 2, 3 на стор. 63, попрацювати у друкованому зошиті на сторінках  відповідної теми.

                                          Бажаю успiхiв та здоров’я!

                                             #

    8 клас. Тема. Вплив на здоров’ я куріння, алкоголю,  наркотикiв

Життєва проблемна ситуацiя: «  Восьмикласниця Олена не курить, але часто буває в  друзiв, для яких цигарки – не рiдкiсть. Дiвчинка соромиться сказати, що їй  неприємний тютюновий дим, але пiсля тривалого перебування в компанії в неї болить голова. Щоб ви порадили дiвчинцi

     Курiння – дуже поширена шкiдлива звичка, про яку всi знають. Проте позбутися цiєї звички дуже важко. Роблячи вибiр мiж курiнням i вiдмовою вiд нього, слiд зважати на такi обставини:

- у пiдлiткiв-курцiв гальмується фiзичний розвиток;

- курiння впливає на нервову систему, знижує увагу, пам’ ять, розумову активність;

- у «пасивних» курцiв з’ являються хвороби, притаманнi тим, якi курять, тому що вони  дихають повiтрям, насиченим тютюновим димом.

 

        


     Вживання алкоголю, так само, як i курiння, завдає шкоди здоров’ ю. Вiн  негативно  впливає на психiку людини. . Тому алкоголь називають руйнiвником головного мозку.

 

                    


    Наркотичнi речовини небезпечнi тим, що викликають фізичну та психичну залежнiсть, вiд якої практично неможливо позбутися.

        



                                                
                                              

        Якi наслiдки від впливу психоактивних речовин на репродуктивну систему хлопцiв , дiвчат; що треба робити, щоб убезпечити своє здоров’я i в майбутньому мати здорових дiтей; як протидiяти тиску компаній, ви дiзнаєтеся, опрацював  §   17.

 Додатково:  розгляньте малюнки на стор. 86 пiдручника , запишiть обгрунтованi вiдповiдi у робочий  зошит. Попрацюйте у друкованих зошитах на сторінках відповідної теми.

 

                                Бажаю успiхiв  та здоров’ я!

                              

                                           #

 

                                                        З 18 по  22 січня 2021 року

                          7 клас.  Тема. Психологічний розвиток підлітка

      Життєва проблемна ситуація: " Підліток вважає себе досить дорослим, аби робити те, що сам захотів. Наприклад, повертатися додому тоді, коли завгодно. Дорослі ж, приміром його батьки, із цим не згодні. Як ви думаєте, чому ?"

      В підлітковому періоді дитини відбувається не тільки стрімкий фізичний розвиток, а й формуються моральні якості. Підліток починає усвідомлювати своє особисте значення в житті суспільства, вчиться розуміти свої потреби й бажання, намагається пізнати себе, визначати для себе пріоритети та життєві цінності....



     Що таке життєві цінності, чому треба розвивати силу волі, вдосконалювати риси свого характеру, ти дізнаєшся, опрацював  §  14 підручника.

   Додатково: в робочий зошит запишіть 5 своїх основних життєвих цінностей, і поясни, чому саме такий   зробили вибір.

                                                   Бажаю успіхів!

                                                #     


                    8 клас. Тема. Соціальні спекти статевого дозрівання

       Життєва проблемна ситуація: " Восьмикласник Ігор прийшов до батька й сказав:" Я люблю Марину, але їй подобається Сергій. Що мені робити ?"  Батько подумав і відповів:" Нічого не треба робити. Слід просто пережити це й подорослішати". А що б ви порадили хлопцеві?

      В підлітковому періоді  відбувається не тільки фізичний розвиток дитини, а й процес соціальної зрілості, який характеризується підготовкою підлітка до основної функції дорослого життя - створення сім'ї, відповідальності за  виховання майбутніх дітей .Саме у підлітковому віці з'являються перші сексуальні потяги, які слід навчитися контролювати. Контроль над своїми бажаннями, зокрема, сексуальними - важлива частина дорослішання. Сексуальна культура - це частина загальної культури людства...



     Що таке стать, відношення між статями,  що таке гендер, гендерна рівність,  які якості та риси характеру слід розвивати підліткам, щоб дружба була міцною і рівноправною, ви дізнаєтеся, опрацював §  16 підручника.

    Додатково: виконайте письмово "Ситуаційні завдання" на стор. 84 підручника. Свої відповіді обгрунтуйте.

                                                      Бажаю успіхів !

                                                                         #

                                        9 клас. Тема. Уміння вчитися

        Проблемна ситуація: " Французький філософ 17 століття Франсуа де Ларошфуко писав:     " Усі скаржаться на свою пам'ять, але ніхто не скаржиться на свій розум". Чи згодні ви з цим висловлюванням і чому воно актуальне й сьогодні?"

      Для того, щоб жити і діяти у світі, що нас оточує, ми повинні його сприймати. Розвиток сприйняття відбувається в міру росту й розвитку людини. Це складний процес, який спрямований на чітке відображення світу, й завдяки цьому  людині більш успішно адаптуватися в ньому. За цей процес відповідає наш мозок.

     Без сприйняття неможливо формувати ні пам'ять, ні мислення, ні уяву, які є запорукою успішного навчання.



      Як працює наш мозок, яка півкуля мозку відповідає за логіку, мову, обчислення, а яка розпізнає об'єкти, кольори, відповідає за уяву, ритм, риму; якою формулою треба користуватися, щоб ефективно навчатися, ви дізнаєтеся, опрацював § 15 підручника.

Додатково: використовуючи малюнок 30 на стор.114 підручника , визначте свій стиль навчання.


                                                Бажаю успіхів !

                                             #

            5 клас.  Тема. Права та обов'язки дитини

Проблемне запитання: " Як ви думаєте, навіщо люди вигадують різні правила, норми, закони ? Що трапиться, якщо, раптом, скасують Правила дорожнього руху?"

       Найбільше правил вам  потрібно добримуватися у школі. Все шкільне життя пов'язане з правилами - щодо тривалості уроків, перерв, поведінки на уроці та на перерві. Але в людському сіспільстві існують загальні правила, які необхідно дотримуватися всім. 

     Так, Генеральна Ассамблея  ООН в 1948 році схвалила й оголосила Загальну Декларацію прав людини. А вже через 11 років з'явилася Декларація прав дитини. Згодом, вона була удосконалена і  прийнята у 1989 році. Цей документ називається Конвенція ООН про права дитини. В цьому документі зазначені всі права , якими повинна користуватися кожна дитина.

                    

        


         Але, разом з цим, кожна людина ( доросла чи мала) повинна виконувати й свої обов'язки.  

 Які статі розміщені у Конвенції ООН про права дитини, які права дитині гарантує Конституція України, які обов'язки повинна виконувати дитина як член своєї родини, як учень у школі, як член суспільства, ви дізнаєтеся, опрацював  §  16 підручника.

     Додатково: придумайте та запишіть у своїх робочих зошитах два жартівливих правила, які б ви хотіли  запровадити в нашій школі, та два серйозних правила, які, на ваш погляд, повинні бути в нашій школі. Обгрунтуйте свої відповіді.

                                                             Бажаю успіхів!

                                                                             #

                             6  клас. Тема. Спілкування. Навички спілкування.

   Проблемне питання: " Один німецький критик сказав:" Багато без чого може обійтися людина, тільки не без людини".  Як ви розумієте ці слова ?

     Людина від самого народження бере участь у процесі спілкування. Вона не може жити без суспільства. Згадайте випадки в історіі, коли дітей вигодовували тварини і котрі так і не змогли стати нормальними людьми, тому що в процесі спілкування з тваринами в них  сформувалися лише звички і навички тварин. Людина - це соціальна істота.

    


     Спілкування - це розмови з друзями, батьками, розповідь по телефону, привітання телеграмою капітана корабля, що знаходиться в Атлантичному океані, SMS-ка  мамі, читання книжки, слухання музики, розмахування руками, коли забили гол улюблені гравці футболу.







      Якими способами спілкуються люди, за допомогою чого ми розуміємо один одного, як навчитися ефективно спілкуватися, що ми повинні  пам'ятати, якщо хочемо, щоб наше спілкування приносило тільки гарний добрий настрій , ви дізнаєтеся, опрацював  §  16 підручника.

        Додатково: виконайте "Ситуаційні завдання" на стор. 85 підручника.

                                                   Бажаю успіхів !

                                                                 #



Відео профілактики грипу



Комментарии